Årsmöte 2018

140 medlemmar mötte upp i Råda Rum. Efter kaffe med bakelse följde i rask takt, parentation, sedvanliga årsmötesförhandlingar och ett kort månadsmöte. Därefter avtackningar och utmärkelser. Slutligen informerade Henry Bäckström om Framtidsfullmakt. Vi kunde dessutom konstatera Teaterombudens stora misstag.

• Claes Green får en silvernål
  • Gerd Hallin får en silvernål
  • Ulla Nordström får en silvernål
  • Lage Johannesson får en silvernål
  • Claes Green får en silvernål
  • Gerd Hallin  får en silvernål
  • Ulla Nordström  får en silvernål
  • Lage Johannesson  får en silvernål

Innehåll:

Allmänt

Föreningen har nu 835 medlemmar. Och 140 av dessa mötte upp på årsmötet. Hittills i år har vi haft en tillströmning av 25 personer, varav häften är 65 år eller yngre.

Parentation

Årsmötet startade traditionsenligt med Parentation, då Gunnar Häggström läste en dikt av Olle Adolfsson och en tyst minut.

Årsmötesförhandlingar

I rask takt lotsade Gunnar Häggström oss därefter genom alla 24 §§ i föredragningslistan.

Se ÅRSMÖTESPROTOKOLL 2018

De handlingar som låg till grund för förhandlingarna finns här.

Sven-Olof Andersson framförde medlemmarnas tack till styrelse och kommittéer för all intressant verksamhet som föreningen bedriver.

Månadsmöte

På månadsmötesdelen tryckte Gunnar Häggström på vikten av att anmäla aktuella e-postadresser och mobiltelefonnummer, så att nästa matrikel kan bli upp to date.

Ulla Nordström informerade om det fåtal biljetter som finns kvar till lunchteatrar och Musikalpärlor.

Leif Allvin informerade om reasan den 1 juni till Tre trädgårdar.

Claes Green informerade om läget för Studiebesök och Utflykter.

Avtackningar och utmärkelser

Därefter vidtog utdelning av utmärkelser och avtackningar.

Teatergruppen med Yvonne Allvin, Ulla Nordström och Karin Knutsson krönte sitt arbete med att anordna ett TEATERLOTTERI innan de slutade.

Deras stora misstag med sitt uppdrag var att de skött det så väl att ingen vågar eftertäda dem. Så för tillfället står vi utan teaterombud.

Tulpaner också till Inger Green, som slutar i gruppen som ordnar Studiebesök och utflykter.

Vivianne Svensson, Lennart Knutsson och Gunvor Karlsson fick också tulpaner för sin verksamhet i Värdkommittén.

Maj-Britt Kjelbye, Britt-Marie Mattson, Berit Nordenmark och Siv Hallberg, Värdkommittén

Birgitta Loftäng framförde ett engagerat tacktal. Efter 24 år i Vintergäcken är det ingen överdrift att säga att hon är "vår meste kursledare". Och ett levande bevis för tesen "Att vara behövd är det viktigaste friskvårdsfaktorn". Vi behöver dig ytterligare många år Birgitta.

Silvernålar utdelades till Claes Green, Gerd Hallin, Ulla Nordgren och Lage Johannesson.

Även Gunnar Häggström fick en bukett, som ett ringa tack för allt det engagerade arbete han (och Marja) lägger ner för Vintergäcken.

Information om Framtidsfullmakt.

Se mer om detta under Framtidsfullmakt

Text: Bengt G Bengtsson

Bild: Ove Sjöstrand