Volontärer läxhjälp sökes

Vi har fått en förfrågan från elever på Språkintroduktionen på Hulebäcksgymnasiet (där nyanlända ungdomar går) om läxhjälp i svenska. Vi får här en möjlighet att hjälpa de ungdomar som vill lära sig. Kanske effektivare än att klanka på deras sätt att uttrycka sig.

Hej!

Mitt namn är Dejan Avramovic och jag jobbar som Fritidsledare i Härryda kommun. Vi har fått en förfrågan från elever på Språkintroduktionen på Hulebäcksgymnasiet (där nyanlända ungdomar går) om det går att anordna läxhjälp i svenska. Detta är ett ämne som många av dessa elever har svårt för. Vi söker nu personer som kan tänka sig att, som volontärer, hjälpa dessa elever med deras läxor i svenska en eftermiddag/kväll i veckan, eller varannan vecka.
Om det finns medlemmar i er förening som skulle kunna tänka sig att hjälpa till med detta så får de gärna höra av sig till mig.

Med vänlig hälsning

Dejan Avramovic
Fritidsledare Fritid ungdom
Sektorn för utbildning och kultur