Vilka aktiva medlemmar vi har

Denna veckan har det varit full fart på många av våra medlemmar.

• Blommor från Kiel

På tisdag var det planerat för promenad på Saltkällans bärodling. När regnet äntligen kom var det precis när promenaden skulle starta. Det löste sig på ett förträffligt bra sätt Rolf Silvstrand bjöd in deltagarna i sitt hus och där inne satt man och fikade medans Rolf berättade om Saltkällan och dess  historia.

Några trotsade regnet och promenerade efteråt.

En nästan fullbokad buss styrde kosan mot Göteborg och Kielfärjan på tisdags eftermiddagen. Vid 19 tiden lade båten ut från kaj och vi satte oss i restaurangen för att avsmaka en god buffé. Stämmningen var på topp och det fanns massor att tala om hela kvällen.

Efter en god natts sömn i sköna sängar var det dags för frukost. Därefter hade man dagen till förfogande. Shopping blev det naturligtvis, kanske en wienersnitzel på stan eller något annat trevligt. Vädret var alldeles ljummet och gott så det var härligt att bara sitta och njuta. Mycket vackar blommande träd och buskar samt lite gatumusikanter satte piff på staden. På kvällskanten var det dags att åka hemåt igen.

Medans frukosten intogs  på torsdagsmorgonen styrdes båten in bland kobbar och skär. Häftigt att se hur denna stora färja lekande lätt manövrerades fram och smidigt lade till vid kajen igen.

Kaj vår busschaufför hade bussen på plats och vi kunde bara kliva på och följa med. Färden gick både till och från båten i ett upp och nedvänt Göteborg. Det var bonus på resan att få åka på ställen där man inte förut färdats så ofta.

Sist men inte minst alla vackar vitsippor längs vägkanterna.