Mattcurling

Succé för SPF mattcurling. Onsdag 3. April arrangerades den årliga Påsk Cupen i mattcurling på Tjörn. Evenemanget ägde rum rum på Häggvallskolan i Myggenäs. 77 lag deltog i tävlingen och vi blev bästa förening med tre lag bland de 16 bästa. Vann hela tävlingen gjorde Inga-Lill och Harald. Men tävingen avgjordes först i finalens sista sten då Orustlaget PRO Stala fick ge sig.Det var ”en tett og hard kamp” som Harald uttryckte det. Vi gratulerar och är stolta över er.

IT Caféet

Bedrägerier över nätet och telefon blir ett allt större samhällsproblem. Särskilt drabbade är äldre och andra utsatta grupper. Vi vill gärna gör det vi kan för att motverka denna utveckling och har ställt samman en del informationsmateriel som vi presenterar på sammankomsten den 14 mars 2024.

Träffpunkten mars

Kommunens mötesplats, träffpunkt Hav och Land är öppen tisdagar och torsdagar mellan 10-14. Här finner du mars månads program.