Årsmöte 2019

SPF Seniorerna Tjörnveteranernas årsmöte 2019

• Ordf. Margareta Andersson avtackade från vänster Eivor Jonsson, Britt Kiser, Barbro Löfberg och Ulla Mattson. Saknas på bilden gör Inger Heimer.

På årsmötet 2019 omvaldes ordföranden Margareta Andersson och övriga styrelsen, som består av Olle Kjellström, Dagrun Trewe, BrittMarie Petersson, Inga Olsson, Lennart Thorvaldson och Birgitta Rutgersson med Jan Magnusson och Per Persson som ersättare.

Ordföranden Margareta Andersson redovisade en livaktig verksamhet med en stor boulesektion och många studiecirklar och friskvårdsaktiviteter. T ex finns aktiviteter med matlagning, hardangersömnad, släktforskning, vinprovning, litteratur och träslöjd. Tio gånger om året genomförs s.k. kulturhistoriska promenader till ställen på Tjörn, dit man kanske annars inte kommer.

Årsmötet beslutade att göra ett uttalande om att skynda på kommunens långsamma beslutsgång angående att bygga äldreboende i Höviksnäs.

Ordföranden avtackade ett antal medlemmar som gjort stora och värdefulla insatser för föreningen under många år, både i kommunala pensionärsrådet och i olika kommittéer.

Efter årsmötet underhöll de omtyckta Smépojkarna. De framförde populära låtar, som fick den välfyllda salen att gunga och sjunga med.

Se fler bilder i bildarkivet