Årsmöte 2018-02-08

På årsmötet omvaldes ordföranden Margareta Andersson. Övriga styrelsen består av Olle Kjellström, Dagrun Trewe, BrittMarie Petersson, Inga Olsson, Lennart Thorvaldson (nyval) och Birgitta Rutgersson (nyval) med Jan Magnusson (nyval) och Per Persson (nyval) som ersättare.

Ordföranden Margareta Andersson redovisade ett aktivt år med 30 års jubileum och en livaktig verksamhet med en stor boulesektion och många studiecirklar och friskvårdsaktiviteter. T ex finns aktiviteter med matlagning, hardangersömnad, mannekänguppvisning, vinprovning, litteratur och träslöjd. Tio gånger om året genomförs s.k. kulturhistoriska promenader till ställen på Tjörn, dit man kanske annars inte kommer.

Ordföranden avtackade ett antal medlemmar som gjort stora och värdefulla insatser för föreningen.

Efter årsmötet presenterade Jimmy Hermansson en studiecirkel om släktforskning, kommunpolis Ulf Darell informerade om ”Medborgarlöftet 2018” och Kenneth Holmström, f d dansbandsmusiker underhöll. Han hanterade många olika instrument och framförde välbekanta låtar, som fick den välfyllda salen att gunga och sjunga med. Föreningen bjöd på kaffe och semla.

• Ordförande Margareta Andersson avtackade fr. v Gert Lindeblom, Mats Allestam och May Gunnarsson, som gjort stora och värdefulla insatser för föreningen.