Evenemang

Utöver våra medlemsmöten arrangerar vi även det vi kallar temaaftnar. Vi får då lyssna till ett föredrag inom områden vi tycker är intressanta och aktuella.

Våra evenemang ordnar vi i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Inbjudan till respektive evenemang skickas senare. För anmälan som är bindande gäller samma regler som för månadsträffar.

Resor

Den 16 februari ordnar resekommittén en resa till Trollhättan och showen ”Från Elvis Presley till Jerry Williams” (kontakta Marita tel. 070-7385089 för anmälan) Planerna är att ordna ytterligare en resa under våren.

21 februari Vinkunskap

Vi arrangerar en kväll med tema vinkunskap. Vi fördjupar oss i viner på druvan Syrah/Shiraz, där vi jämför smaken på druvan som har växt med olika förutsättningar (jord, sol, värme, regn osv). Sommelier Per Åkerman är tillbaka och guidar oss genom kvällen och berättar både ur ett historiskt perspektiv om hur druvan finns på flera kontinenter liksom produktionsskillnader. Vi får provsmaka olika viner och bjuds efteråt på en enkel måltid. Plats: Segelsällskapets (TSS) lokal i Södra hamnen. Skärhamn.

18 april kl. 17.00 Bräcke hembygdsgård

Labelle & Karlsson visar vår- och sommarmodet för seniora damer och herrar. Kaffe och lotterier.

Digitalisering

Vi håller på och ser över olika utbildningsformer för våren 2024. Behoven är skiftande bland oss medlemmar, vilket gör att vi behöver sammanställa några alternativ.

Vi återkommer med förslag under våren. Separat inbjudan kommer att skickas.

Glöm inte digitalfixarna/ Tjörns kommun (0304-60 18 68) som är behjälpliga med praktiskt handhavande av smartphones/ plattor m.m.

Vi har också sökt statsbidrag för att minska det digitala utanförskapet för seniorer på Tjörn genom samarbete med Tjörns kommun, Tjörn Sparbank, Studieförbundet Vuxenskolan samt Ung Företagsamhet.