Månadsbrev September

Hej Alla SPF-are!

Tiden den går och vi börjar närma oss hösten med alla skiftningar i naturen. Nu börjar inomhusaktiviteterna att ta fart på allvar
Fredagen den 16 september träffades många seniorer i Byahuset i Eringsboda för att spela bl a mattcurling och vi fortsätter med dessa fredagsträffar så länge intresse finns. Du behöver inte delta i mattcurling eller boule utan kan bara komma med för att träffa andra medlemmar över en kopp kaffe och ha en angenäm förmiddag.Vid vår cafékväll den 12 september 2022 samlades 42 glada medlemmar för att avnjuta en god räksmörgås och lyssna till ”Treklang” som bjöd på musik av Björn Afzelius och Michael Wiehe.

Närmast på programmet står vårt månadsmöte den 3 oktober 2022, kl. 1400 i Byahuset, Eringsboda då Tony Svensson kommer att underhålla oss med både allsång och skönsång medan vi avnjuter goda kroppkakor. För att ingen skall bli utan kroppkakor vill vi att Du anmäler Dig senast tisdagen den 27 september 2022 till antingen Birgit J på telefon 070-917 09 09 eller Jan-Owe K telefon 070-559 33 35.

Tisdagen den 18 oktober 2022 med avgång kl. 0900 är vi flera SPF-are som skall göra en 24-timmars kryss mellan Karlskrona och Gdynia. Denna gång har vi ingen anmälan utan om Du är intresserad av att göra oss sällskap på denna tur med förhoppningsvis fint väder kan Du göra Din bokning via Stenaline.se eller via telefon 077-057500.
Vi har fått förfrågningar från andra SPF-föreningar om deltagande i olika aktiviteter och föreningarna vill ha besked så snart som möjligt. Följande aktiviteter gäller:
Julmarknad på Huseby onsdagen den 16 november 2022. Buss utgår från Rödeby kl.1200. Kostnad för resan är 225 kronor. Ingen mat ingår.
Nyårsrevy i Arlöv lördagen den 25 februari 2023, till en kostnad av 1.245 kronor. I detta pris ingår resa med buss, lunch och middag. Föreställningen är kl. 1500.
Du som är intresserad av Julmarknaden på Huseby eller Nyårsrevyn i Arlöv kan anmäla detta senast den 7 oktober till Jan-Owe K, 070-559 33 35 eller jokullenbert@telia.com.

Som jag skrivit tidigare välkomnar styrelsen gärna förslag på aktiviteter inför kommande verksamhetsår. Det är viktigt att alla kommer till tals. En livaktig förening är dess medlemmar.
"Den som väntar på något gott, väntar cirka femton minuter, en kvart”

Sköna hösthälsningar!
SPF Seniorerna Eringsboda-Tving