Månadsbrev April 2022

Eringsboda i april 2022

Hej Alla vänner i SPF Seniorerna!

Tänk vad mycket som kan förändras på kort tid. När jag skriver detta så skiner solen från en klarblå himmel och värmen har kommit och fågelsången finns där hela dagen. Trädens knoppar börjar svälla och spricker snart ut. Finns det mer att önska då våren är i antågande.

Inom SPF Seniorerna Eringsboda-Tving har vi genomfört vårt årsmöte den 11 april 2022 med 68 medlemmar närvarande. Ordförande under förhandlingarna var Bengt Mauritzson som svingade ordförandeklubban med bravur och den ”gamla” styrelsen fick förnyat förtroende. Årsavgiften till föreningen kvarstår på 25 kronor, till distriktet 15 kronor och förbundet 160 kronor totalt 200 kronor för 2023.

Efter årsmötesförhandlingarna avnjöt de närvarande varmrökt lax. nypotatis och tillbehör. Allt avlutades med kaffe och dragning i lotteriet.

Ser vi framåt så närmast på agendan för vår del är det månadsmöte i Byahuset i Eringsboda den 16 maj 2022, kl. 1400 då Ingemar Lönnbom kommer att tala om och utreda gamla ortsnamn. Fredagen den 20 maj samlas vi i Byahuset, Eringsboda mellan kl. 1000 och 1200 för att gå en tipspromenad, spela boule, matcurling eller bara träffas för att ha trevligt. Föreningen bjuder på fika denna dag och grillar kommer att vara tända för den som önskar grilla något medhavt.

Vid styrelsemötet den 25 april har vi diskuterat flera utflyktsmål och studiebesök bland annat besök på hjälpmedelscentralen i Karlskrona, ”Oljan” i Karlshamn och som Anne nämnde vid årsmötet en slussresa med ångaren ”Thor” i Helgasjön, Växjö. Vi återkommer med tider i nästa månadsbrev.

Du som har önskemål eller synpunkter får gärna höra av Dig till styrelsen. En förening utgörs ju inte bara av en styrelse utan av alla medlemmarna.

”Ibland undrar jag varför ingen gör något åt saken?
 Sen kommer jag på att någon kanske är jag!”

Trevlig valborgsmäss!
SPF Seniorerna Eringsboda-Tving