Styrelsemöte 220805

Styrelsemöte idag. Mannen på bilden torde vara Gustav Dalén, en av attraktionerna vid föreningens Göta kanal-resa.

Då var det styrelsemöte mitt i sommaren – 5 aug 2022.

Det surrar alltid i bakgrunden där SPF finns och man ska inte inbilla sig att omvärlden stannar upp bara för att föreningen har ett uppehåll mellan vår- och höstprogrammen.

Idag var stämningen upphetsad; Kerstin och Yvonne hade just kommit tillbaka från den många gånger uppskjutna Göta kanal-kryssningen och den verkar ha varit väldigt trevlig. Damerna skriver nu ihop ett litet reportage, jag redigerar några av de hundra bilder som dumpades i min dator, och sedan samlar vi ihop det för hemsidan/appen. Toppen! Kommer om några dagar.

Styrelsemötet idag handlade i övrigt om

-          Ljudabsorberande manicker/beklädnader i Rosa Husets stora sal

-          Bildande av aktivitetsgrupp av medlemmar som gärna hjälper till vid våra evenemang

-          Genomgång av den ekonomiska redovisningen

-          Kontakten till medlemmarna via hemsida/app som ansågs god

-          Information om facebookgruppen SPF Seniorerna Blekingedistriktet som är en enklare, gladare tvåvägskontakt med medlemmarna.

-          Personlig inbjudan till lunch med nya medlemmar

-          Deltagare i frågesporten Hjärnkoll vid sommarfesten i Karlshamn 6 september.

Bestämde dessutom datum för startupp av arbetet med vårens 2023 program.