Månadsmöte i Ramdala Kyrka

Bilder lucia i Ramdala

Månadsmöte i Ramdala.

SPF Seniorerna Östra Blekinge har i samarbete med S/V haft ett månadsmöte i miniformat i Ramdala kyrka. Ett 65-tal medlemmar hade infunnit sig och fick sitta i varannan bänk med tanke på Corona. Efter en dikt om lucia hälsade ordf. KEA alla välkomna till kyrkan. Efter en liten stunds väntan inträdde Karlskronas lucia Sarah Petersson och fem tärnor in i kyrkan. De genomförde ett fantastiskt fint sångprogram som sjöngs a capella. När de tågade ut ur kyrkan sjöng de luciasången på italienska.

Sedan fick deltagarna plocka fram sina erhållna påsar med lussekatt, pepparkaka och kaffemugg, som Ramdalakommittén gjort i ordning. De serverade sedan kaffe till deltagarna medan de satt kvar i bänkarna. Efter avslutad fika kunde nöjda deltagare lämna kyrkan och gå ut i den mörka decembereftermiddagen.

KEA