Line-dance

Linedance är en dans med amerikanskt ursprung, som från början dansades till countrymusik. Numera förekommer de flesta musikstilar och det produceras många danser till radions topplistor. Det är ingen pardans och inte heller samma sak som squaredans. De dansande står i rader - därav namnet. Danserna är uppbyggda av olika stegkombinationer som är i princip unika för varje musikstycke.

SPF-föreningen har en nybörjarkurs som håller till i Folkets Hus, Gränum. Är du osäker om du skulle vilja vara med eller inte – kom till oss onsdagar kl 13.30-15.00 och pröva på! Det kostar inget, men efter 2 gånger måste du bestämma dig – antingen blir du deltagare eller avstår du fortsättningsvis för deltagande.

Har du någon bekant som inte är medlem i SPF, så är den lika välkommen att prova på.