Mars sponsor

Ta en kortsemester på Öland, lottpris 20 kr/st. Lotterna säljs på mars månadsmöte den 10 mars i Ådalskyrkan. Hela lotterikassan går till folket i Ukraina, vill du bidra med mer finns en kollektkorg. Möjlighet att swisha belopp finns.

Vi känner alla för våra grannar i Ukraina. Därför har styrelsen beslutat att hela lotterikassan samt ev. extra bidrag från våra medlemmar kommer sändas till en hjälporganisation med 90-nummer. Föreslaget är UNICEF eftersom varje donation ger samma belopp från Akelius Foundation = dubbelt belopp.

Mars sponsor, Hässleby på Öland, lottar ut två minisemestrar i lägenhet A eller B som vardera har plats för max 4 personer. Du kan vinna 3 nätters övernattning, valfritt under perioderna v16 (23/4) - v25 (25/6) och v33 (13/8) - v38 (24/9). Båda lägenheterna är i markplan och man kan köra nästan fram till dörren om det behövs. Gästerna håller med lakan och örngott och städar före avfärd.

LÄGENHET A & B

Två 4 bäddslägenheter på 40kvm på markplan med kombinerat kök/vardagsrum, toalett med dusch och ett sovrum med en dubbelsäng och en våningssäng. Varje lägenhet har egen entré och uteplats med utemöbler och grill. Lägenheterna har TV, Wifi.

Lägenheterna är utrustad med de vanligaste faciliteterna såsom tvättmaskin, spis, ugn, microvågsugn, kaffebryggare, vattenkokare, köksredskap, talrikar, bestick, glas m.m.

BRA ATT VETA:

Det är byte av gäster på lördagar om inget annat är överenskommet. Utcheckning kl 12.00. Lägenheterna är tillgänglig för incheckning från kl 15.00.

Städning görs av gästerna innan utcheckning. Städutrustning finns i lägenheterna.

Sängkläder såsom underlakan, påslakan och örngott ingår inte och medtages av gästerna själva.

TV-kanalen som finns är SVT1, SVT2, TV4 och Kunskapskanalen.

Kontakt: 070-885 02 79 eller mats@hassleby.se

Adress: Hässleby, Hässlebygatan 9, Öland            www.hassleby.se

Hässleby ligger ca 5km utanför Köpingsvik nästan mitt på Öland. Från Ölandsbron följer man väg 136 till Köpingsvik. I köpingsvik efter ICA butiken svänger man höger mot Kalleguta/Bredsättra och kör ca 3,5km. Sväng vänster till Gamla Järnvägsbanken mot Alböke och kör ca 1,5km. Sväng vänster till Hässleby.

GPS: 56.897730, 16.774509