Mobiltelefon

Lär känna din smarta telefon – utbildningspaket för Android och Iphone

Har du eller någon i din närhet en smart telefon men använder den bara till att ringa eller skicka sms? Nu finns ett utbildningspaket med fyra filmer och 13 lathundar som är utformat för att du ska kunna ägna dig åt självstudier, när vi inte kan träffas fysiskt.

IT-pedagogen Gabriel Eliasson har producerat enkla instruktionsfilmer för att bättre utnyttja sin smarta telefon. Materialet ger en övergripande kunskap om vad en smart telefon är – därefter delas kurserna upp i 1. Android-telefoner 2. Iphone.

Allt material ligger på SPF:s intranätsida SPF - Seniorerna Utbildningsmaterial Smartphones (spfseniorerna.se)

Hur kommer du till intranätet? SPF Seniorernas intranät är vår gemensamma, interna plattform för att sprida och dela information. Alla som har ett förtroendeuppdrag i förbundet eller i ett distrikt eller en förening, där uppdraget är registrerat i medlemsregistret, har tillgång till intranätet.

Till intranätet kommer du via Mina sidor på förbundets webbplats: Logga in med personnummer och lösenord. Klicka sedan på Öppna intranätet under rubriken Mina verktyg. Om du blir ombedd att uppge ytterligare ett lösenord – kontakta förbundets kansli på info@spfseniorerna.se så hjälper vi dig.

Inget uppdrag i föreningen? Anmäl dig till någon i styrelsen/vaberedningen att du är villig att ta ett uppdrag. När du är vald får du tillgång till SPF:s intranät. Där finns mycket och bra information av många olika slag!