Folkhälsovecka

SPF Folkhälsovecka 17 - 21 maj

Hela programmet

Förbundets första Folkhälsovecka infaller 17-21 maj. Lokala föreningar ordnar arrangemang under veckan, följ vår webb för fler detaljer, när, var och hur. Styrelsen ligger i planeringsstadiet men som det nu ser ut (och genomförbart enligt Folkhälsomyndighetens regler och råd) så kan nuvarande och nya medlemmar delta i

• Cykeltur till Elleholm och guidning av Gunilla Abrahamsson i Elleholm
  • GPS-tipspromenad i Mörrum med egen mobil hela veckan
  • Må Väl-gympa utanför Ådalskyrkan
  • Promenad längs med Bygatan i Mörrum där Lennart Nilsson berättar om gårdarna som låg där
  • Foto-safari hela veckan
  • Promenad med eller utan stavar i Mörrum, 2021-05-17, utgår från Stålagården klockan 10.00. Ta med fika för gemenskap utomhus efteråt.
  • Bokprat vid Kungsforsen i Mörrum
  • Prova på golf
  • Tipspromenad, "gammaldags", utgår från Ådalskyrkan
  • Linedans utanför Ådalskyrkan

Alla aktiviteter förutom Foto-safari, GPS-tipspromenad och promenaden 2021-05-17 kräver föranmälan och antalet är begränsat.

Tävlingarna (Foto-safari och tipspromenaderna) har fina priser från föreningens sponsorer. Alla deltagare i aktiviteterna deltar i utlottning av priser.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna. Medlem som föreslår ny medlem deltar i föreningens värvningslotteri där värvare och ny medlem kan vinna var sin Trisslott. Dessutom får du som värvare en Sverigelott från förbundet.

Reservation för ändringar i programmet

Ladda ner SPF-appen (gratis för dig som medlem i en av Blekingedistriktets föreningar), välj vilken/vilka föreningar du vill följa så får du veta varje gång föreningen/distriktet/förbundet lägger in nya nyheter - enkelt och snabbt håller du dig uppdaterad.