Nyheter som har tillkommit efter utskicket av månadsbrevet samt övriga tips.

VIKTIG INFORMATION!

Eftersom alla banker och insättningsautomater från årsskiftet 2019 inte tar emot några mynt längre, så kan inte vi på SPF heller göra det. Så från och med nu gäller det att betala med kort eller swish när ni kommer till våra café- och månadsmöten. För att klara kostnaden för dessa betalmetoder har styrelsen idag beslutat att höja avgiften från 30 till 40 kronor.
När det gäller lottförsäljning så tar vi emot sedlar och tiokronor, men inga andra småmynt.

Styrelsen SPF Mjölkudden
Läscirkel

Margareta Gustafson (medlem i SPF Seniorerna Åkerbäret Luleå) är intresserad av att starta upp en läsecirkel med temat noveller.
Finns det medlemmar hos SPF Mjölkudden som är intresserade av att vara med, så hör av er till:
per.nilsson@sv.se

OBS! Ny läsecirkel – Noveller!
Novellens korta format gör texten lätt att överblicka. Den kan läsas flera gånger och varje gång kan man upptäcka något nytt!
Vi kommer att starta en läsecirkel där vi läser noveller av olika författare,
bland andra Frans G Bengtsson, Ulf Stark, Inger Edelfelt, Jan Fridegård och
Maria Scherer.
Längre noveller läser du hemma innan träffen, medan vi läser kortare noveller tillsammans på cirkelträffarna. Efter läsningen pratar vi om handlingen, karaktärerna och vilka känslor novellen väcker. Du får också dela med dig av tankar, erfarenheter och minnen som du kan koppla till novellen. Det är alltså även delvis en berättarcirkel.
Cirkelledare: Margareta Gustafson
Cirkelstart: Onsdag 6 februari 9.30-11.45 (5 onsdagsträffar)
Anmälan: senast 1 februari, först till kvarn – max 7 deltagare!
Telefon 0920-22 65 65 eller spf.akerbaret@gmail.com
Bokcirkeln är kostnadsfri!