Surströmmingsfest

Här kommer det rätta referatet från årets surströmmingsfest. Referatet i PT var från 2021.
Jag skickade in fel dokument men rätt bild.
/Ove
Referat och foto Sara Dahlberg

Sista kvällen i augusti samlades ett 60-tal seniorer från SPF seniorerna Häggen på Fårön för att avnjuta årets surströmming. Tack vare några fantastiska medlemmar som hjälpt till med att inhandla denna ”Norrlandsdelikatess” så kunde alla få äta sig mätta.

Monika Lundkvist, sekreterare, hälsade alla välkomna och sedan sjöngs snapsvisor under säker ledning av vår körledare Gull-Britt Mårtensson. Vår medlem Tyra Sundbom tog sedan över scenen och framförde en mer lokalt anpassad snapsvisa, vilken snabbt följdes av Karin Lindgren som hade en till visa på lager. Snapsvisorna avslutades med att körledaren Gull-Britt och Sara Dahlberg, ordförande, framförde    ”Vi har tyat oss hit… ”på klingande skånska.

Så tog vår egen Tom Johnson över och berättade några väl valda historier och skrattsalvorna dånade i lokalen.

Zandra Nordin och Barbro Sundström såg till att några presentkortsvinster hittade nya ägare. Därefter avslutade Vivianne Edelsvärd -Öberg kvällen med ett quiz med kluriga frågor.

Ett stort tack till programkommittén som gjorde att vi kunde genomföra denna kväll så att vi mätta och belåtna nu ser fram mot kommande aktiviteter. Caféträffa på Källbo den 14 september, Bio 3:an den 23 september och pubkväll den 30 september OBS! nytt datum. Inte att förglömma är våra SPA-tisdagar på Havsbadet. Föreningen har en telefon där alla anmälningar kan göras till de olika aktiviteterna 073 255 07 12

Sara Dahlberg