Månadsmöte December

Lucia är det namn jag bär…..

Drygt ett hundratal av SPF Seniorerna Häggens medlemmar samlades onsdag 11 december på Stadshotellet för att starta julfirandet. Efter en god lunch hördes plötsligt luciasången i fjärran och luciatåget skred in i paviljongen. "Lucia är Det namn jag bär" – var en av de sånger som Lucia och hennes fjorton tärnor och fyra stjärngossar inledde sitt framträdande med.
Lucian hade levande ljus i kronan precis som det ska vara, men bland tärnorna fanns något oväntat nämligen fyra unga män. De bidrog i hög grad till att sången fick extra kraft. Programmet var både välmatat och välljudande. De deltagande är alla elever i musikklassen på Christinaskolan. I deras repertoar fanns också " I vår vackra vita vintervärld", "Nu tändas tusen juleljus", "Gläns över sjö och strand" och många fler vackra sånger. Publiken satt andäktig och lyssnade till de vackra sångerna. Luciatåget avslutade med "Natten går tunga fjät" och tågade ut medan sången avklingade samtidigt som publiken började applådera detta fina framträdande.
Häggens ordförande Sara Dahlberg och vår kassör Karin Burman förrättade dragningen av vinsterna i lotterierna och det blev säkert många vinnare, som avnjöt choklad vid hemkomsten. Sara informerade om kommande aktivitet som går av stapeln i slutet av januari och det är medlemsmötet, som gästas av Monica Öhman som berättar om: "Att leva som närstående i missbruk".

Med en önskan om God jul och Gott Nytt År avlutades Häggens näst sista aktivitet för 2019. Det absolut sista som sker i år är framträdande av Häggsångarna på Hanséns Café på luciadagen.

Gun Lindkvist