Bokprat i november

Många Gnistor ville höra Kalixförfattaren Bosse Johansson berätta om sin bok Kattmamman. Lite föreningsinfo och kaffe på det satt inte heller fel.

Oväder med blåst och snö bådade inte gott för Gnistans novemberträff. Men förvånansvärt många "gnistor" trotsade halkan och kylan och dök upp i folkets hus den 11 november.

Hedergästen Bo Johansson, före detta journalist numera författare, skulle berätta om sin senaste bok Kattmamman. Han berättade och visade bilder från arbetet med boken. Många i publiken fick nog kalla kårar av materialet som ju visar på hur naziztiska sympatier grep omkring sig även i Kalixtrakten. Under pausen med kaffe och nybakt uppstod livliga samtal med författaren.

Styrelseordföranden Maine Carlsson gav senaste nytt från SPF Seniorerna centralt och påminde medlemmarna om att höra av sig om de har något viktigt som de vill att kommunala pensinärsrådet ska ta upp med kalix kommun framöver.