Ordförandes spalt 2018

Jag förundras över hur snabbt tiden rinner iväg.
Från det aktiva arbetslivets slut och till pensionärslivet verkar tiden rinna iväg allt fortare med stigande ålder.
Nio år som ordförande i en förening där arbetskamrater ersatts med nya bekantskaper som rosat min tillvaro.
Att arbeta i en ideell förening med en aktiv styrelse ,många övriga medarbetare samt medlemmar som ställt upp på våra träffar har på många sätt vart uppfriskande.
Jag förvånas över att alltid vid möten och träffar ha nöjet att hälsa nya medlemmar välkomna.
De senaste två åren har vi ju kunnat få till oss 25-talet nya seniorer. Detta gör ju att föreningen Pärlan med tillförsikt kan se framtiden an.
Föreningens ambition är att trevliga sammankomster sprida glädje åt varandra när vi träffas.
Framåt bör vi kunna än mer nyttja våra lokaler vid Kyrkmalmen för studieverksamhet där vi kan samlas i mindre grupper.
Pärlans styrelse ,övriga arbetsgrupper är värda all uppskattning.
Min förhoppning är att SPF seniorerna Pärlan fortsättningsvis skall kunna ge medlemmarna möjlighet att träffas och glädjas under gemytliga förhållanden.
Avslutningsvis vill jag tacka styrelsen ,arbetsgrupperna samt våra medlemmar för det gångna året