Kulturdag på Konserthuset Växjö 27 maj 2024.

Kronobergsdistriktet bjuder på kulturdag! Mikael Neuman underhåller och Knut Knutsson pratar om "Det blir aldrig som man tänkt sig"! Vi börjar kl 13.00 med avbrott för fika. Du behöver en gratisbiljett som bokas i Biljettkiosken!

4-länsfest i Huskvarna Folkets Park 8 augusti 2024.

Först till kvarn … distriktet har ett begränsat antal platser, anmäl dig senast 1 maj till din förening!

Distriktsmästerskap i Golf 29 maj 2024

Vi påminner om distriktsmästerskapen i Golf som spelas på Älmhults Golfklubb med kanonstart kl 09.30.

DM i Bowling spelas i Markaryd 26 april 2024.

Vi påminner om distriktsmästerskapen i bowling som spelas i Markaryd 26 april med start kl 09.00.

Kulturdag på Konserthuset i Växjö 27 maj 2024

Kronobergsdistriktet bjuder på kulturdag! Boka in dagen i din almanacka redan nu! Mikael Neuman underhåller och Knut Knutsson pratar om "Det blir aldrig som man tänkt sig"! Vi börjar kl 13.00 med avbrott för fika.

Upplev julmarknaden i Rostock 24 - 26 nov 2024

Röda tegelstenshus präglar denna mer än 800 år gamla hansastad som också är delstaten Mecklenburg-Vorpommerns största stad. Julmarknadens dofter från ångande mat och inte minst dryckesstånden lockar mängder av besökare. Här bjuds det på en försmak av julens fröjder, här är det julstämning. Kom med och upptäck denna vackra hansastad med en av norra Tysklands största och mest uppskattade julmarknader!

Teaterresa till Helsingborg 20 juli 2024

Nu längtar vi till sommaren med skratt och glädje. Detta får vi uppleva med bl a Eva Rydberg och Ewa Roos i "Ett resande teatersällskap" på Sundspärlans Friluftsteater.

Pärlor i Mälardalen 1 - 4 juli 2024.

Mälardalen är rik på historia och kultur, med flera vikingatida fornlämningar, stora vackra slott, herrgårdar och kyrkor. Området är också känt för sin vackra natur, med många sjöar, skogar och naturreservat. Mälardalens hagar och lövängar, ekbackar, åkerlappar, glimmande sjöar och vresiga bergsknallar kan betecknas som skärvor vilka hoplagda blir en betagande skönhet. Här finns ett kulturlandskap, med historiska minnesmärken, som nästan i alla delar varit påverkat av människan och hennes husdjur under tusentals år.