Summering av gångna året 2018

Ordförande blickar tillbaka och riktar ett "Stort tack för det gångna året" samt påminner om medlemsskap

Länk till  Dokumentet i original (pdf-fil)

Stort tack för det gångna året!

Vi hoppas att du har trivts och har hittat aktiviteter att delta i. Under året har det utöver månadsmötena med kaffe och underhållning anordnats

• besök på Arlövsrevyn med efterföljande god mat på gästgivargården i Hurva
  • en god påskbuffé
  • gökotta i Ekebacken
  • kryssning i Karibien
  • resa till lunchtravet i Halmstad
  • sillfest i Germundsgården
  • sommarutflykt med buss till Agunnaryd och Råshult
  • bussresa till Berlin/Dresden
  • grillkvällar
  • älgsafari och våfflor på Smålandet för medlemmar 80+
  • kyrksöndag i Verum
  • vinprovningar
  • teaterresa till Singin' in the rain
  • vår omtyckta julbuffé
  • havsfisketurer m m

Vi har hållit igång med bowling, led- och muskelträning, boule och stavgång, vattengympa samt träning på Kraftcentralen. Kursutbudet har varit stort – det har funnits kurser i bl a biskötsel, litteratur, datoranvändning, fiske, vin, mobiltelefonanvändning, oljemålning, knivtillverkning och släktforskning, summa 24 st. Snart väntar julbord och Lucia-firande. Föreningen har fått många nya medlemmar i år, nu är vi ca 465 medlemmar.

Nu är det dags att senast den 21 december betala nästa års medlemsavgift. Den är 250 kr per person och betalas enklast in till bankgiro 5318-6565. Vi bifogar en inbetalningsavi. Glöm inte att ange namn och adress i samband med betalningen!

VIKTIGT! Skulle du mot förmodan inte längre vilja fortsätta vara medlem måste vi få meddelande om detta senast den 21 december. Annars tvingas föreningen betala in avgift för dig till distrikt och förbund. Tänk på att de försäkringar du tecknat i samband med medlemskapet avslutas om du inte längre är medlem.

Vi vill redan nu önska dig en God Jul och ett Gott Nytt År och ser fram emot att få se dig som medlem även nästa år.

Med vänliga hälsningar

Lennart Karlsson