Terminsavslutning hos SPF Ljungby

Trubaduren Christoffer Escoz bjöd på en varierad repertoar med skönsång och imitationer av kända personer.

• Kören sjunger somriga låtar
  • Körledaren Lottie brister ut i solosång!
  • Anders presenterar Christoffer Escoz
  • Christoffer Escoz sjunger My Way
  • Christoffer sjunger svenska visor
  • Ordförande Karin informerar
  • Gofika i glada vänners lag
  • Glada miner vid fikabordet
  • Det bjöds på goda sommarbakelser
  • Jubel och applåder
  • Kören sjunger somriga låtar
  • Körledaren Lottie brister ut i solosång!
  • Anders presenterar Christoffer Escoz
  • Christoffer Escoz sjunger My Way
  • Christoffer sjunger svenska visor
  • Ordförande Karin informerar
  • Gofika i glada vänners lag
  • Glada miner vid fikabordet
  • Det bjöds på goda sommarbakelser
  • Jubel och applåder

En solig sommareftermiddag samlades SPF Ljungby till terminens sista möte. Ordförande Karin Bondesson hälsade alla hjärtligt välkomna till en härlig avslutning med sommartoner.

SPFs egen kör inledde med några somriga låtar; ”Idas sommarvisa”, "Snart blir det sommar igen” och körledaren Lottie Jernberg Bergman brast ut i solosång! Sen avslutade kören med ”Vi möts igen”.

Därefter informerade Karin Bondesson kort om vad som hänt och händer i verksamheten:

• Hjärnkoll i Tjureda den 9 maj där Ljungbys båda lag blev utslagna av Värends Nöbbele som gick vidare.

• Bridgetävling i Grimslöv den 11 maj där 3 personer från Ljungby tävlade.

• Gökotta den 18 maj blev en stillsam och njutbar tillställning, men ingen gök visade sig!

Kommande händelser:

• Fredagslunch blir den 27 maj kl. 13.00 på Asian T4 samt på Terazza den 17 juni kl. 13.00. Ingen föranmälan.

• Trafikdag i Ljungby 2 juni där polisen, brandkåren, vägverket och kommunalrådet  Magnus Gunnarsson medverkar.  Alla medlemmar är välkomna till en kostnad av
    100 kr.

• Fr o m hösten kommer SPF Ljungby att införa föranmälan till månadsmötet för att underlätta kökets planering. Som medlem kan du sms:a, ringa eller mejla in din anmälan. Se information på hemsidan.

• Entréavgiften till månadsmötet höjs fr o m höstterminen från 40 till 50 kronor.

Folkhälsoveckan pågår den 16-20 maj och ordförande uppmanade alla att vara med och tävla i stegutmaningen.

• Cykelutflykt med Berndt och Annika blir det nästa gång den 30 maj. Därefter varje sista måndag i månaden tom oktober månad.

• Långpromenader; sista gången torsdagen den 26 maj.

• En resa till KOS i Grekland kan bli verklighet om tillräckligt många (minst 20 personer) anmäler sig. Avresa 4 okt från Köpenhamn och hemresa 11 okt. All inclusive 10.675 kr. Intresseanmälan till Karin.

Så var det dags för månadsmötets höjdpunkt, trubaduren Christoffer Escoz som presenterades av Anders Forserud från programkommittén.

Christoffer bjöd på en blandad repertoar med välkända covers och överraskade dessutom med flera träffsäkra röstimitationer av kända personer.
Vi fick lyssna till en kavalkad av älskade svenska visor och schlagers såsom Mats Paulssons - Visa vid vindens ängar, Sven Ingvars Kristina från Vilhelmina, Owe Thörnqvists klassiska låt Dagny, Thorleifs Gråt inga tårar och många fler.

Men också klassiker som Release me av Engelbert Humperdinck, och trubadurens egen favoritsång My Way av Paul Anka. En fransk sång med engelsk text, kanske mest känd i Frank Sinatras inspelning.  I sången förmedlade han känslan - I did it my way (Jag gjorde det på mitt sätt, som jag ville).

Vi fick också smakprov på hans specialitet, röstimitationer av kända personer som Olle Jönssons basröst, sångare och trummis i Lasse Stefan, Roy i Galenskaparna med sången "Det ska va gôtt att leva”, Per Gessle, Leif GW Persson m.fl. Det blev många igenkännande leenden!

När publiken fick önska låtar blev det en blandad kompott; ”Cottonfields” med Creedence Clear Water Revival, Ted Gärdestads ”Himlen är oskyldigt blå”, Beatles och Evert Taube.

Det var en entusiastisk publik och applåderna blev många för alla de låtar som väckte minnen till liv!

Så avslutades vår eftermiddag med kaffe och sommarbakelse och vi gick ut i sommareftermiddagens solsken.