Månadsmöte 2017.01.16

SPF SENIORERNA BERGA har haft årets första månadsmöte med 115 personer närvarande varav 3 st. nya medlemmar. Underhållare var visgruppen 4 skägg från Karlshamn. Vi fick höra Dan Andersson, Alf Hambe och Fred Åkerström. Lapplisas Barnatro sjöngs med hjälp av publiken. Lisbeth Karlsson berättade om 1177, som har en bred kompetens att ge information till alla telefonörer om hur man bäst skall hantera olika sjukdomstillstånd eller hänvisa till "rätt avdelning". Samtliga SPF Bergas medlemmar har nu fått en skriftlig förfrågan om intresset av ett trygghetsboende i Lagan. Svaren skall sedan ligga till grund för vidare kontakter med byggherrar och fastighetsägare. Ansvariga för boule,bowling, bordtennis och sällskapsspel presenterades. Fler och fler ansluter till verksamheterna. Lotterierna hade som vanligt en strykande åtgång med många skänkta vinster. Erland Andersson tackade dagens funktionärer och påminde om årsmötet med parentation den 20 februari. Då bjuds det på smörgåstårta.