Julfest 6 december 2021

Julfest hos SPF, Älmhult.imagehky8c.png

SPF-seniorerna i Älmhult ordnade i år en ovanligt tidig Julfest. Den var inte heller i Älmhult utan i Liatorps Medborgarhus. P.g.a Corona-pandemin fick alla medlemmar visa upp ett godkänt vaccinationsbevis vid entrén. Pandemin och att Julfesten var flyttad gjorde att årets deltagarantal var mycket lägre än vanligt. 115 mot normalt 170 medlemmar, vilka hälsades välkomna av v. ordf. Egon Ståhlros.
Sedan sjöng föreningens fina sångkör ”kÖrhänget” ett knippe kända julsånger. Därefter var det dags för julmaten, som bestod av risgrynsgröt, skinksmörgås, m.m., följt av kaffe och kaka.
Lars-Göra Naesström berättade några roliga historier och KPR-ombudet Per-Eric Ericsson informerade om vad det kommunala pensionärsrådet arbetat med just nu.
Sekreterare Kenneth Junerup berättade om kommande aktiviteter. Det var bl. a om olika gruppverksamheter och studiecirklar genom Vuxenskolan. Nästa Månadsmöte blir den 10 januari i Kyrkbackssalen, då Niklas Sjögren från SVT ska berätta om att vara utrikes-korrespondent och den 25 januari planeras samåkning för att se SHL-hockey i Växjö.
En mycket lyckad Julfest avslutades med sång av kÖrhänget och dragning i åtta lotterier.image80a4.png