Stavgång och vandringar

Stavgång samt Natur och kulturvandringar.

Stavgång

Vi träffas på måndagar kl. 9.30 vid anslagstavlan vid tennisbanorna i Haganäs och alla kan gå i egen takt. Det är inte nödvändigt att ha stavar. Vi går ett varv (ca 2 km), men du kan givetvis gå flera varv om du vill.
Onsdagar kl 9:30 samlas vi i klöxhult vid OK Älmes klubbstuga. Alla är välkomna med eller utan stavar.

Natur­ och kulturvandringar

Några gånger under året samlas vi och går i lugn takt en runda på 2‐4 km. Främsta målet är att uppleva den fina naturen runt Älmhult. Vi får motion och lär oss om naturen och historiska eller kulturella platser. En fikapaus behöver vi också. Ev. i samarbete med t.ex. SNF eller hembygdsförening. Ansvariga är Gudrun Möllerberg Andersson, tel. 072‐702 76 36, Hans Johansson, tel. 71529 och Erik Johansson, tel. 070‐531 55 72.