Resor

Vi samarbetar med SPF Seniorerna Klubb 65 i Hallstahammar, SKPF och PRO i Surahammar.

Vi planerar en resa till Öland för att ta del av skördefest. Vi har ännu inte fått så mycket fakta-uppgifter, varför vi återkommer senare.
Det som är klart i dagsläget är att vi kommer att övernatta i Kalmar

Se i kolumnen till vänster på den här sidan.

VIKTIGT! LÄS DETTA MYCKET NOGA!

Efter sista anmälningsdagen är din anmälan bindande, vilket innebär att du får betala resan om du måste avboka och om inga reserver finns. Det gäller ALLA våra resor. Om vi inte har någon reserv så hoppas vi att du själv kan ordna en ersättare. Om du står som första reserv och vi får ett återbud så får du automatiskt en bekräftelse/faktura.
Därför är det viktigt att även du som står som reserv avbokar om du inte kan åka med, före sista anmälningsdag.
Du som är reserv, hör av dig då och då för att få veta var på reservlistan du finns.
Kontakta ditt försäkringsbolag, där vet de om du har en försäkring med avbeställningsskydd som gäller vid sjukdom eller liknande. Läs också respektive researrangörs avbeställningsvillkor.

OBS! Avanmälan görs endast till SPF:s reseansvariga.

Researrangörerna/bussbolagen vet inte om vi har, eller vilka som är, reserver.
Avgångstider kan ändras, den rätta finns på fakturan.
Var snäll och säg till redan vid anmälan om du har någon specialkost.
Kontrollera att du för utlandsresor har giltigt pass och giltigt EU Försäkringskort!

==============================================

Resegruppen håller på att ta fram flera resor. Bl a ska vi försöka få fram en hemlig resa. Vi fick ju ställa in vår hemliga resa tidigare i år, på grund av för få deltagare.

Vi har även andra resor på gång och vi kommer att presentera dessa på månadsmötena och på hemsidan. Vi har inlett ett samarbete med PRO, för att få tillräckligt med deltagare, så att resorna ska kunna genomföras.
Vi samarbetar även med SPF Klubb 65 i Hallstahammar och med SPF Herrevad. I tidningen Senioren finns också ett antal resor, som ni själva kan boka och delta i.

Vill du åka på kryssningar med Vikingline? Uppge kod SENIOR1, när du bokar så får du ta del av de rabatter som vi har. www.spfseniorerna.se/surabygden

Du får gärna komma med egna förslag till resor/resmål!