Månadsträffar

Månadsträffar är tillfällen att umgås

OBS! Ny lokal, ny regel om maxantal!
Månadsträffar hålls kl. 13:00 - ca 15:00 oftast andra tisdagen i månaden med uppehåll juni – augusti. De innehåller ett huvudframträdande med musik eller föreläsning.
Vi har också föreningsinformation, serverar kaffe och har lotteri. Kostnaden för mötet är 30 kr, betalning sker med kontanter eller swish. Kaffet ingår. Lokalen är i S:t Eskils kyrka, Runstensvägen 14 i Handen. Insläpp från 12:15.
Lokalen har en strikt gräns på högst 90 personer. Kommer du när den gränsen är nådd kan vi tyvärr inte släppa in dig.

Närmaste hållplats är Haninge C (c:a 250 m) och  där stannar bussarna 824, 830, 832, 834, 835, 837, 838, 839 och 840.

Parkering finns vid Haninge Centrum (170 m), 3 timmar gratis om man är med i
Haninge centrum parkeringsklubb
annars 2 timmar gratis och därefter avgift.

Program för hösten 2023

Tisdag 19 september

Tradjazz med Mandy’s Blue Seven
Bandet bildades 2012 men alla i bandet har ett förflutet i den klassiska jazzen ända sedan skolbandsjazzens tid på 50-talet.
De förenas av sitt intresse och passion för den jazz som spelades speciellt i 20-talets Chicago av bl a Jelly Roll Morton, vars låtar och arr de gärna spelar, men även Louis Armstrong, Bix Beiderbecke och King Oliver finns med på repertoaren.
Bandmedlemmar är Bob Mc Allister trombon och sång, Per-Axel Olsson kornett, Bernt Eskeby klarinett, Ulf Lindberg piano, Håkan Rosenqvist banjo och gitarr, Artur "Ärtan" Forsberg tuba, Peter Inghe, trummor.

Tisdag 17 oktober

Vad händer med vädret och vad händer av vädret
Vi som levt länge ser att vädret förändrats. När förändringarna är konsekventa över lång tid kan man konstatera att det har blivit klimatförändringar. Vi får engagerande information om samband mellan väder och klimat, orsak och verkan, anpassning och motåtgärder. Mer information kommer i veckobrev och webb.

Tisdag 14 november

Världsdiabetesdagen. Nytt om forskning och behandling
Många drabbas av diabetes som blivit en folksjukdom. Vi uppmärksammar världsdiabetesdagen genom att få ta del av råd och forskningsrön om vad som kan minska risken att drabbas och hur man kan leva ett gott liv även om man har sjukdomen.
Mer information kommer i veckobrev och webb.

Tisdag 12 december

Julmusik med Ulrika Zettersten och Niclas Steeve
Det närmar sig jul, och vi stärker oss mot den hotande julstressen med sånger inför julen. Ulrika Zettersten uppträder med sång och Niclas Steeve med sång och piano. Ulrika och Niclas har glatt oss förut med sin musik och vi välkomnar dem gärna igen.