Festligheter

Festligheter håller sinnet ungt.

Livskvalitét är för oss att ha roligt och umgås med vänner och bekanta på ett fritt och otvunget sätt. Att må bra helt enkelt. Och att hjälpa till med det, ja det är ett av föreningens allra främsta syften.

Vi ska ha kul ihop. Därför har vår klubbmästare ett stående uppdrag att arrangera en fest varje årstid, och att gärna fundera ut andra festligheter också.

Vi har även ett antal mindre pretentiösa festligheter. Varje aktivitetsansvarig, som till exempel boule- och friskvårdsansvarig har möjlighet att tillsammans med sina aktivitetsdeltagare ordna med små spontana luncher, lite gemensamt kaffe etc.

Föreningens egna lokaler är så pass stora att de flesta små festerna sker i den egna lokalen. För större fester använder vi lokaler som är hyrda för varje speciellt tillfälle.

Förtäring ordnas av vår förträffliga kaffekommitté, köps in från någon cateringfirma eller ordnas spontant av medlemmar som känner för det. Kostnaderna för det här tas ut av de som deltar i festligheterna, och belastar inte föreningens gemensamma budget. Därmed har också de som arrangerar festligheterna full frihet att styra och ställa som de vill.