Resor

Här presenterar vårt reseombud Eva Haglund våra aktuella resor

Evas kontaktuppgifter för anmälningar till resor:
mobil:070-267 37 67, e-post: eraevah@gmail.com

Information om nedanstående resor kommer på månadsmöten och här på hemsidan.

14–17 maj 2024: Resa med Vikingline till Helsingfors och Hangö.

Vi tar pendeltåget (eller tunnelbanan) till Centralen och tar därifrån Vikingbussen från Cityterminalen kl 15:15 till M/S Gabriella. Bussplats förbokas och kostar 130kr t o r.

Båten går kl 16:30, och vi är framme i Helsingfors morgonen efter. Vi blir hämtade med buss och guidade i de södra regionerna av Finland med stopp på några intressanta resmål. Övernattningen i land blir i Hangö, vars historia vi får höra berättas med stor inlevelse på museet. Dagen efter fortsätter vi göra pauser på olika utvalda ställen och stiger sen på båten, som tar oss hem på eftermiddagen. Vi är tillbaka i Stockholm vid 10-tiden fredag morgon. Bussen kör oss till Centralen kl 10:30.
Sammanlagt blir det två övernattningar på båten och en i Hangö.

Pris är beroende på hyttkategori, runt 2000kr per person i delad hytt, ca en tusenlapp dyrare för egen hytt. Man kan välja 3-rättersmeny istället för buffé för 64kr extra på utresan och 43kr extra på hemresan och Premium frukost för 73kr extra. Exakt pris får ni vid er bokning.

Resan i Finland med vår guide Leena tillkommer och kostar 308 euro per person.

Utförligt program Helsingfors och Hangö
Bokningsbekräftelse

Måndag 03 juni kl. 09.30 – ca 18.00
Nynäshamns skärgård och Dragets kanal

23–28 september 2024: Flygresa till Alsace och därefter guidad tur med Jöran Nielsen.
Utförligt program för Alsace

Researrangör är Christer Kullberg, som även nästa år arrangerar Thailandsresan.

Ni kan anmäla ert preliminära intresse till mig redan nu! Eva Haglund, reseombud.
Mail: Eraevah@gmail.com
___________________________________________________

SPF har en mötesförsäkring hos Skandia (avtalsnummer 7890). Det är en olycksfallsförsäkring för medlemmar och vänmedlemmar i SPF. Försäkringen gäller alla arrangemang som anordnas av SPF, centralt och lokalt.

.