Polisens seniorråd

Polisens seniorråds syfte är att Polisen och Pensionärsorganisationerna delger varandra information och har en dialog.

Polisen i Järfälla och Upplands Bro har ett samarbete mellan pensionärsföreningarna i de två kommunerna och polismyndigheten. Syftet är att delge varandra information och ha en dialog.

Polisen vill veta av föreningarna hur våra medlemmar uppfattar tryggheten i kommunerna, vilka områden som känns otrygga, om inbrott, väskryckningar m m.

Polisen berättar för oss hur läget uppfattas ur polisens perspektiv, vilka brott och vilka platser som är aktuella och där brott av olika slag har skett. Många gånger har polisen en bild av att det är lugnare i våra kommuner än vad våra medlemmar upplever.

Polisen kan också meddela om någon särskild trend är aktuell, som t.ex. oseriösa personer som säljer tulpaner, utger sig för att vilja kontrollera något i en lägenhet, hjälpa till med bankomat osv.

För SPF Seniorerna i Järfälla deltar Lena Drevemo, Marie-Louise Cederström samt Ann Hedberg Balkå i Polisens seniorråd.

Länk till Polisen