Försäkringar

Förmånliga försäkringar i Skandia och IF

Mötesförsäkringen
– avgiftsfri för medlemmarna – gäller alla SPF-medlemmar och kan ge ersättning för skada, som uppstår vid eller på väg till/från föreningsaktivitet. Hit räknas även väntjänst och brevduvearbete.

Gruppolycksfallsförsäkring
inklusive krisförsäkring gäller dygnet runt. Den kan tecknas när som helst under medlemskapet. Man kan bland annt få ersättning för kostnader gällande läkemedel, resor, tandskador, rehabilitering, sveda och värk samt psykologkonsultation efter svår olycka, rån eller överfall. Vid dödsfall p.g.a. olycksfall utbetalas ett engångsbelopp om ett prisbasbelopp.

Grupplivförsäkring
måste tecknas inom sex månader från det man blivit huvudmedlem. Man måste ha fyllt 60 men inte 70 år. Man får inte vara inskriven för sluten sjukvård. Försäkringsbeloppet kan vara 0,5 alternativt 1 prisbasbelopp.

Nya medlemmar som inte har varit medlemmar tidigare
. I avvaktan på att en ny medlem ska hinna teckna tillgänglig(a) försäkring(ar), gäller dessa utan att försäkringsavgift erlagts under de tre första månaderna efter det medlemmen har registrerats i förbundets medlemsregister. För frågor om försäkringar kontakta SPFs försäkringar/Skandia, direktnummer 0771-16 60 60.

IF
Som medlem i SPF Seniorerna har du följande rabatter på våra förmånliga försäkringar:
• 15 % rabatt på hem, villa och fritidshusförsäkring.
• 5 % rabatt på bilförsäkring.
• 15 % rabatt på hund- och kattförsäkringar.
• 10 % rabatt på båtförsäkring.
• 50 % rabatt på släpvagnsförsäkring. För frågor om försäkringar, kontakta IF på nummer 0770-82 40 00.