Månadsträff november 2016

Bluesverket underhåller,och Anna-Karin Svensson från Friskis och Svettis informerar
om deras verksamhet

• Bluesverket

I den mörka novembereftermiddagen den 9 november samlades SPF Seniorerna Markbygden till månadsträff
Ordförande hälsade alla välkomna och lämnade information om att en ny omgång av Veteranvetarna/Hjärnkoll startar i januari. Om intresse att delta, ta kontakt med någon i styrelsen.

Efter kaffet informerade Anna-Karin Svensson från Friskis och Svettis om vad som händer i Mark.
Hon berättade också om den ideella föreningen Friskis och Svettis som har 159 föreningar i Sverige och även i utlandet. Varje vecka gympar omkring
½ miljoner svenskar.

Hon hälsade oss välkomna att på ett prova-på besök hos föreningen i Kinna.

Egon Svensson och Monica Hjelm informerade om aktuella resor
- Konstcirkeln åker till Borås konstmuseum den 7 december
- Glenn Miller-konsert på Åhaga i Borås 26 februari
- Resa till Falkenbergsrevyn 10 februari

Underhållningen stod Bluesverket för, en trio från Mark på gitarr, bas och trummor som spelade blues med bl.a. tolkningar av Bob Dylan, Elvis Presley m.m. Mycket skön musik med mycket "gung i".!

Efter dragning i vinlotteriet tackade ordförande för intresset och avslutade mötet och hälsade välkomna till nästa träff, då Lucia gästar oss.

Länk till bildgalleriet