Här följer utbud av Resor m.m. inom SPF i Lundakretsen

Under denna flik lägger vi in resor från andra föreningar tillhörande Lundakretsen. SPF föreningarnas medlemmar inom Lundakretsen kan anmäla sitt deltagande till dessa reseutbud.
Detta är ett samarbete oss föreningar emellan för att fylla bussar m.m. så resorna kan bli av.

Klicka på någon av nedanstående SPF föreningar som ingår i Lundakretsen
för att se respektive förenings programutbud...

SPF Dalby
                                                  SPF Lund Centrum
                                                  SPF Lundensis
                                                  SPF Lund Öster
                                                  SPF Romele
                                                  SPF Stångby
                                                  SPF Södra Sandby

Lundakretsen har en egen hemsida: Klicka här så kommer du till den!
Här följer lite information om SPF i Lundakretsen.

Kretsen företräds av en styrelse, där varje förening utser två personer. SPF Seniorena Romele representeras av Kent Persson och Sivert Gardell.

Samverkan kring aktiviteter. För att kunna erbjuda SPF-medlemmar lite mer omfattande och längre resor såväl inom landet som utomlands, samverkar föreningarna i SPF Lundakretsen. Medlem i SPF Lundakretsen deltar på lika villkor. Utbudet finner du genom att klicka på ovanstående länkar till respektive förening och därefter klicka på Aktiviteter.
Information och samråd med Lunds kommun. SPF Lundakretsens uppgift är bl.a. att bevaka och tillvarata pensionärernas intressen gentemot Lunds kommun. Detta sker dels som remissinstans, där kommunens utredningar och förslag granskas och dels via det kommunala pensionärsrådet KPR.

I KPR skall kommunen samråda och informera om sin verksamhet, om planerade förändringar samt om resultat av olika åtgärder som har eller kan få aktualitet för pensionärerna i Lunds kommun.

För närvarande representerar följande personer SPF i KPR: Ingemar Bryman SPF Lundensis, Berne Jönsson, SPF Stångby (ersättare) (även ersättarna deltar i mötena)

För ytterligare information och för protokoll hänvisas till följande länk. http://www.lund.se/kommun--politik/kommunens-organisation/radgivande-organ/kommunala-pensionarsradet/

SPF Lundakretsen har en representant i Tekniska Nämndens brukarråd. Här behandlas bl. a. upphandling av Lunds kommuns färdtjänst. Kretsens representant är Ingemar Bryman, SPF Lundensis.
                                                                                                           Upp!