Om föreningen

Verksamhetsberättelse 1 januari – 31 december 2021Styrelsens sammansättning: Vald till årsmötetOrdinarie ledamöter Tommy Larsson ordförande2022 Siv Dahlvid v. ordförande 2023 Brittmari Morfelt sekreterare 2023 Lars-Olle Pettersson kassör 2023 Lars – Olof Johansson annonser 2022 Margareta Petersson resurs 2022 Lennart Fredriksson underhållning2022Suppleanter Bo Dahlvid2022 Eva Jonasson2022Medlemsansvarig Tommy Larsson 2022Revisorer Rolf Svensson 2022 Carl Andersson 2022 Suppleant Vakant 2022Valberedning Carl Andersson 2022 May Malmquist 2022 SuppleantVakant 2022Medlemmar:Medlemsantalet uppgick vid årets slut till 204 medlemmar (125 kvinnor o 79 män). 10 medlemmar har avlidit under året och 7 nya medlemmar har tillkommit.Medlemsinformation:Program har delats ut till alla medlemmar, likaså årsmöteskallelsen. Alla arrangemang har annonserats under ”Föreningar” i Helsingborgs Dagblad söndagar före aktuell dag. Information har också givits på månadsmötena och andra sammankomster. Hemsidan har också aktuell informationStyrelsesammanträdenUnder året har styrelsen hållit 11 protokollförda sammanträden inklusive årsmötet. Årsmöte hölls Ad Capsulam med enbart styrelsen närvarande. Samtliga medlemmar erhöll årsmöteshandlingar vid katalogutskicket i början av januari Canasta för Gruppen 2 spelade på våren i Riksbyggens lokal jan-mars och från sept. i Björka kyrka Gruppen 1 i Hbghems lokal på Solskensgatan jan-mars och från sept..Månadsmöten i Fleninge FörsamlingshemFöljande program har genomförts: Deltagarantal14 januari Inställt Comvid-1900011 februari Årsmöte ad Capsulam styrelsen närvarande 00911 mars Inställt Comvid-190008 april Inställt Comvid-19 00020 maj Inställt Comvid-190003 juniTipsrunda med korvgrillning i Duvestubbeskogen 042 08 oktober Tipsrunda med korvgrillning i Duvestubbeskogen03216 septemberRetrodraget spelar ,ed quiz066 14 oktoberMarianne med man sjunger o spelar067 11 novemberPolis Pekbe berättar o spelar0699 december Julfest075Utflykter och andra arrangeman17 augBussresa Skånska Mord05514 oktAvslutning boule med ärtsoppa i 035 Medlemmar har besökt Samorganisationen och tagit del av Stadsteaterns uppsättningar. Representanter från styrelsen har deltagit i Skånedistriktets sammankomster.Promenader, boulespel och canastaPromenader genomförs varje måndagsförmiddag med i genomsnitt 6 - 7 deltagare per gång.Under våren, sommaren och hösten spelas det boule på både måndagar och onsdagar varje vecka med omkring 35 deltagare per gång.Under vinterhalvåret spelar 2 grupper canasta varje vecka med cirka 20 deltagare per grupp.RepresentationOrdförande Tommy Larsson och sekreteraren Brittmari Morfelt har kallats till Skånedistriktets årsmöte samt ordförandedagar.Tommy Larsson och Brittmari Morfelt har deltagit i Samorganisationens möten.Övriga uppdragHerrarna har under året fortsatt sin matlagningskurs Under Tommy Larssons ledningTommy Larsson har varit revisor i Samorganisationen i HelsingborgLennart Fredriksson är ansvarig för underhållning..Tommy Larsson är rekryterings och medlemsansvarig.Gullan Persson ansvarar för promenaderna.Eve och Lena Ekdahl har ansvaret för boulespelet.Bo Dahlvid är ansvarig för resor o utfärder.Ann-Kristin Jonsson samt Lena Ekdahl har ansvarat för canastagrupperna under året Bo Dahlvid/ Carl Andersson, Tommy Larsson o Lennart Fredriksson har ansvarat för lotterierna.May Malmquist är teaterombud samt kontaktman till Vuxenskolan.Lars-Olle Pettersson sköter föreningens hemsida.Comvid-19Pandemin har inneburit att verksamheten avstannat under året. Alla månadsmöten, efter mars, inomhus har ställts in. Helsingborgs stad har stöttat med ett Coronatillägg på 6.450 kr och Ekeby Sparbank har sponsrat, först med 5.000 kr, sedan ytterligare med 10000 kr. Boulen utomhus har spelats. AvslutningTill sist vill styrelsen tacka alla som på ett eller annat sätt stöttat föreningens verksamhet. Vi tackar också medlemmarna för fortsatt utomordentligt fin uppslutning på våra sammankomster och aktiviteter, vilket stimulerat oss.

Föreningen samlar medlemmar från Björka, nedanför Väla köpcentrum och Ödåkra med naturreservatet Duvestubbeskogen och "Starke Tuves stuga" (se bilden).
Vi har 225 medlemmar, där det även ingår medlemmar från Helsingborg, Kattarp , Allerum och Fleninge. Välkommen till SPF Björka-Ödåkra.

Om du vill veta något om våra månadsmöten, aktiviteter och program, så klickar du på aktiviter ovanför.
Månadsmötena annonseras även i HD söndagen före mötet.                                     Vi har bytt bank, så vårt plusgiro har upphört

Välkommem som medlem

Bg 850-6834