Våravslutning med sprittande musik

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade välkommen till ett välbesökt möte när vi den 19 maj avslutade vårens medlemsmöten. Vi blev bjudna på en välsmakande vårtallrik och sprittande glad musik av kvartetten PLUS , som tog oss med på en musikresa i tid och rum från Irland.
Boulen har också tagit sommarledigt efter 19 onsdagar med i snitt 32 spelare. Boulespelet återupptas den 21 september.
Vårresan gick denna gång till Töreboda fvb med kanalbåt genom 16 slussar till Sjötorp. En underbar men tyvärr något kylslagen resa. Nästa resa blir upptakten till höstens aktiviteter och går den 5 september till norra Bohuslän – Vid sidan av allfarvägen.
Vi har i vår haft en studiecirkel om konstnären Lars Lerin , som avslutas med att bese hans utställning på Sandgrund i Karlstad.
Innan vi tar sommarlov önskar SPF Sagsjön alla medlemmarna en härlig sommar

gm Sven Larsson

Klicka här förbilder