Lasse Swahn, känd radioröst från Göteborg

Mannen bakom rösten

Torsdagen 14 januari hälsades rekordmånga medlemmar välkomna till årets första medlemsmöte då Lasse Swahn – känd radioröst från program som Ring så spelar vi, Karlavagnen och Alltinget m.m. – höll ett bejublat föredrag.
Men först informerades vi om kommande resor, studiebesök och förslag till studiecirkel innan kaffe och smörgåsar dukades fram.
Därefter tog Lasse över och berättade om vilka krav, som ställs på en programledare vid direktkontakt med lyssnare. Han kom in på många roliga men även gripande episoder från lyssnare med olika fördomar och värderingar och som ställde hans neutralitet och hänsyn på prov. Han fick oss verkligen att trivas och skratta under en dryg timmas tid.
Innan mötet avslutades med lotteridragningar tackade vi våra tjejer i köket med en rungande applåd eftersom de i och med årsmötet den 18 februari slutar med detta betydelsefulla uppdrag, som de under många år skött till allas belåtenhet.

Sven Larsson