Gravallvarliga gravvalv

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade välkommen till ett fullsatt medlemsmöte den 12 november och meddelade bl.a. att vi är en av de SPF-föreningar i distriktet, som ökar mest.
Efter diverse information om stundande studiebesök till Borås Textilmuseum den 19 november och vad vi har för resor att vänta i vår serverades kaffe och smörgås.
Därefter tog Lerumsmusikern Lennart Palm, känd från Melodikrysset i radion, hand om mikrofonen. Han visade bilder och berättade om sin något annorlunda hobby, nämligen att söka upp och dokumentera gamla gravar och kistor samt vilka som är begravda däri. Det visar sig vara mest adelsmän från 1600-1700-talet, som ligger i gravkamrarna under våra kyrkor.
På sitt lättsamma sätt delgav han oss episoder från sitt arbete och att ett så gravallvarligt ämne kunde framkalla så många skratt under en timmas tid blev en överraskning för oss alla.
Efter alla applåder fortsatte mötet med lotteridragning och anmälningar togs upp till jultallriken den 10 december.

Sven Larsson