Magnifika Musikanter - och en del annat

Denna strålande vårdagsjämning hade ordförande Bengt Jinfäldt glädjen att hälsa ett 75 tal medlemmar välkomna till mars månadsmöte i Johanneskyrkan. Vår nye styrelsemedlem och vice ordförande Staffan Holmgren hälsades välkommen.
Efter gott kaffe och goda smörgåsar , som vanligt hemgjorda av våra "tjejer i köket" , var det dags för underhållningen. Denna bestod för dagen av sångaren Uno Sevreus och pianisten Evgeni Dimitrov. Dessa herrar gjorde – återigen- ett bejublat framträdande med en kavalkad av sång och musik från Sinatra till Chess ,via Tom Jones och Engelbert Humperdink. Succe' var bara förnamnet, intet öga var torrt...
Efter lotteri med utsålda lotter och många vinnare , påmindes om mötet 24 april där anmälan till Bengt krävs senast 14 april, studiebesöket på Ryaverket 27 mars, resan till Fiskebäckskil 14 augusti, samt inte minst kulturträffen 3 april med Lars Gahrn!
Bengt avslutade mötet med att tacka deltagare, musikanter och köket. Vi ser alla fram emot att snart ses igen på våra kommande , populära aktiviteter.

Bengt Jinfäldt