Årsmöte med 50-talsmusik

Ordförande Bengt Jinfäldt välkomnade ett 80-tal deltagare, som bänkat sig i Apelgårdens kyrka den 20 februari. Han öppnade årsmötet med parentation över de medlemmar, som avlidit under året. En dikt lästes och vi höll en tyst minut . Vi blev därefter informerade om kommande teaterbesök, resor och studiebesök .
Årsmötesförhandlingarna vidtog och till ordförande valdes Gunnar Trenning, som med van hand ledde förhandlingarna. Punkt efter punkt i agendan avhandlades och godkändes. Styrelsen, så när som på Lars-Erik Olsson, som avsagt sig omval , valdes om. På valberedningens förslag invaldes Staffan Holmgren. Även revisorer, valberedning och festkommitté omvaldes.
Gunnar Trenning tackade för sig och återbördade klubban till ordinarie ordförande, som passade på att med en blombukett tacka Lars-Erik för sitt gedigna arbete med våra resor under åren.
Kaffe och smörgåsar serverades och sång och musik serverat av Karl Kardos och Bertil Rydgren tog vid.
Årsmötet avslutades med lotteridragning samt att styrelsen gick in i ett angränsande rum för att konstituera sig.

Sven Larsson