SPF Sagsjön 20 ÅR

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade 108 medlemmar inkl de speciellt inbjudna Anders Kåbjörn, styrelseordförande i Bohusdistriktet, samt Maibritt Sjögren, representant från SPF Strömstararna, välkomna till vårt 20-årsjubileum i Apelgårdens kyrka den 15 november.
Det bjöds på landgång och kaka samt lyckönskningstal och presenter från de inbjudna.
En representant från vår andra systerförening i Mölndal, Kvarnhjulet, var tyvärr förhindrad att deltaga i dag men lyckönskat och lämnat present redan kvällen innan. Anders Kåbjörn poängterade i sitt tal, att vår förening var den av totalt 29 i distriktet, som ökat mest under året – nämligen 6 % eller 31 nya medlemmar.
Ordföranden delade ut diplom och förbundets silvernål till följande välförtjänta medlemmar: Ingrid och Rutger Milsta, Sven-Olovf Falkbring, Ulla Olsson och Anna Olsson.
Till slut blev vi underhållna med "Jazz på Götebosska" av duon Björn Clarin och Bertil Lindsköld. Ett av applåderna att döma mycket uppskattat program.

Sven Larsson