HÖSTAVSLUTNINGAR

För några veckor sedan hade Roland Svärdegård samlat ihop 40 medlemmar på årets sista studiebesök, som gick till SVT "Kanalhuset". Vi blev guidade och informerade om hur de arbetade och vilket teamwork det är att göra TV-sändningar.
Mest förvånande var hur små studios det är och som dessutom ser så stora ut
på våra egna TV-skärmar.

Den 15 december hade vi final för våra medlemsmöten och vår ordförande Sven-Olovf Falkbring hälsade 80-talet medlemmar välkomna med en sång.
Köket överraskade oss alla med att servera julgröt och smörgås.
Vår egen kör "Treklangen" under ledning av Mari-Anne Müntz vid pianot förnöjde oss med sånger i juletid. De största applåderna fick ett potpurri, som framfördes i högt tempo och var sammansatt av en mängd populära julsånger.
Efter denna uppskattade underhållning serverades kaffe och pepparkaka.
Avslutningsvis hade vi dragning av lotteriet.

Alla önskades God Jul och ett Gott Nytt År samt välkomna tillbaka den 19 januari i Kållered, då skådespelare Stig Torstensson underhåller.

Sven Larsson