Månadsmöte 18-04-26

Ordföranden hälsade, i samarbete med studieförbundet Vuxenskolan, ett 70- tal medlemmar välkomna till vårbuffe’ på Fritzatorpet. Kort info om höstens aktiviteter och ev. intresse från medlemmar för t.ex. vinprovning, bokcirklar, körsång, datorkunskaper och sociala medier. Gunni-Anne berättade och tackade för resan till Stockholm som bl.a. innehöll guidning av Barbro Westerholm i riksdagen och ett besök på vårt centrala kansli. Bertil informerade om en föreläsning i geriatrik i Mariasalen i slutet av maj tillsammans med PRO. Anmälan snarast. Föreläsare Professor emeritus Yngwe Gustafsson. Kort info om vårresan gavs av paret Mörngård. Ingvar Wramsmyr tackade dansbandet Gittan Bergholz One Touch of Country för underhållningen och alla deltagande för en trevlig sammankomst och god mat.