Månadsmöte 17-09-21

Månadsmöte 1709

I samarbete med Vuxenskolan genomförde föreningen sitt ordinarie månadsmöte där Gunni-Ann hälsade ett 50-tal medlemmar välkomna. Kent Bernby kåserade sedan kring Snoddas genom bilder, filmer samt personliga erfarenheter. Vi fick uppleva Snoddas genombrott från Karusellen, där låten Flottarkärlek gjorde honom till sin tids megakändis, till de oändliga resor han gjorde med sin trio – publikrekorden tycktes slås överallt. Privat var han dock en mycket enkel människa med fiske som sin stora hobby. Han dog endast 54 år gammal i en hjärtattack. Gunni-Ann informerade sedan om kommande aktiviteter, Ann-Marie om kommande resa och Lisbeth om framtidsfullmakt medan Ingvar efterhörde intresse för egen lokal. Eftermiddagen avslutades med lotteridragning.